Tuesday, September 6, 2011

-  Afiq n Wan Hussin -

Salam....Today, nak story cikit Bila tengok gambar ni..teringat aku di satu masa lalu..hehehe..
Lokasinya Dekat depan klinik Dr. sing di Gurun, KEDAH..
Time ni afiq demam, batuk berkahak n nak dikatakan dgn mudah memang dia sedang sakit...
Masa ni afiq dok dgn tok n wan dia lagi di kg. Yan (afiq dok kg hampir 1 thn 1/2  after 4 bulan dilahirkan)..
Afiq la Cucu Sulong di sebelah husband aku..Tapi di sebelah family ku dia no ke -31..hehehe (ramai dah cucu mak aku)...Berbalik kepada gambaq ni....tok wan memang risau n tak boleh dok diam klu cucu dia sakit n mkn cikit - (x lalu mkn)...pendekkan cerita..bila masuk jumpa Doktor, tok wan n tok ma tak mau masuk sekali dlm bilik PEMERIKSAAN..dia tak sanggup tengok cucu dia ni..maklum la....afiq batuk ada kahak, masa 2 dia baru 9 bln....jadi Doktor 2 nak pam la kahak dia....memang la kena wat kasar cikit,,mat afiq pula bukan boleh org dok pegang n periksa 2 dia.....dia kecik lagi,,tak tau apa 2 pun..aku ni sebagai ibu dia memang sanggup tengok anak aku di buat begitu n memang aku la selalu paksa dia mkn ubat walaupun dgn cara kekerasan..niatku hanya 1, agar afiq cepat sembuh dari segala penyakit......Tak guna kita g bawa jumpa Doktor n ambil ubat..tapi tak bagi dia mkn ubat...
Lastly : moral of the story: sayang anak ditangan - tangankan...
(jgn di tangankan depan tok n wan..nanti lain pula jadinya (faham 2 ja la...)


 
Afiq bergambar bersama Tok Ma n Wan Hussin (year 2010)

No comments:

Post a Comment